Într-o încercare uluitoare de a repara imaginea de mare cenzurator al informațiilor și de a arunca un văl de „protecție” peste propriile sale practici profitabile, Google anunță cu surle și trâmbițe că va lua măsuri pentru a salva confidențialitatea datelor utilizatorilor săi. Acțiunea cu tentă generoasă vine după ce gigantul tehnologic si-a umplut, ani de zile, conturile bancare cu miliarde de euro, colectând date private în mod obsesiv.
Astfel compania a anutat ca va lua „măsuri pentru a proteja confidențialitatea datelor utilizatorilor săi, anunțând că va elimina numerele de telefon, adresele de domiciliu și emailurile personale din rezultatele căutărilor, iar utilizatorii vor fi notificați în cazul în care aceste date personale sunt găsite online”.
Într-un demers presupus a furniza o iluzorie măsură sporită de control asupra informațiilor personale evidențiate în rezultatele căutărilor, Google a introdus un „instrument nou” pentru utilizatori. Anul trecut, compania a lansat deja o facilitate care permitea oamenilor să elimine rezultatele căutării ce conțineau date precum numere de telefon, adrese de domiciliu sau emailuri. Acum, prin actualizarea instrumentului „rezultate despre tine”, Google vrea sa-si îmbunătaseasca funcționalitatea si imaginea.
Pare ca in curând, un nou tablou de bord va fi disponibil, alertând utilizatorii atunci când date personale precum cele menționate apar în căutările lor. Prin intermediul acestui tablou de bord, utilizatorii ar putea solicita „cu ușurință” eliminarea acestor informații din rezultatele căutărilor, până acum utilizatorii aveau doar posibilitatea să solicite eliminarea rezultatelor căutării
Noul tablou de bord va fi lansat inițial doar în Statele Unite, în limba engleză, Google a asigurat că lucrează pentru a extinde această facilitate și în alte regiuni, pentru „a ajuta utilizatorii din întreaga lume să-și protejeze mai bine informațiile personale”.