
CFR Călători a încheiat anul 2024 cu un profit de 15 milioane de lei, reușind astfel să obțină primul an pe profit după aproape un deceniu de pierderi. Pentru a realiza acest rezultat, compania a implementat măsuri de reducere a cheltuielilor, inclusiv suspendarea a aproximativ 240 de trenuri din cele 1.240 care circulau zilnic, ceea ce reprezintă aproximativ 19% din total.
Dintre acestea, 30% erau programate în weekend, iar decizia de suspendare a fost luată având în vedere numărul redus de călători, unele trenuri având între zero și opt pasageri. Această măsură a condus la economii semnificative, în special prin reducerea plății orelor suplimentare festive pentru personal, care erau remunerate cu un spor de 300%.
Compania a reușit astfel să reducă cheltuielile cu aproximativ 25-30 milioane de lei în luna ianuarie 2025. Bugetul pentru 2025 include o compensație de aproximativ 2,15 miliarde de lei, similară cu cea din anul precedent, însă suma nu acoperă integral necesarul pentru desfășurarea contractului de servicii publice, ceea ce a determinat CFR Călători să adopte măsuri suplimentare de reducere a cheltuielilor.
Traian Preoteasa a menționat că suspendarea trenurilor nu este o măsură definitivă și că acestea ar putea fi repuse în circulație în funcție de cererea călătorilor. Măsurile de eficientizare implementate au dus la obținerea unui profit după aproape un deceniu de pierderi, iar compania își propune să mențină această tendință și în anii următori.