Românii încă preferă orele suplimentare la serviciu

0

Un raport publicat recent de Eurostat scoate la iveală faptul că românii se află în topul europenilor care încă acceptă să lucreze ore suplimentare la locul de muncă. De asemenea, studiul mai arată că angajații balcanici au săptămâni de lucru mai lungi. Pe primul loc în topul angajaților care lucrează peste programul normal de muncă se află turcii care lucrează 44 de ore săptămânal, urmați de cei din Serbia (42 de ore săptămânal), Croația (41 de ore) și România (40 de ore, respectiv opt ore pe zi timp de cinci zile lucrătoare). Mai trist este faptul că datele Eurostat atrag atenția că românii deși muncesc mai mult ei sunt mai puțin eficienți, acest lucru reflectându-se direct în productivitatea muncii și implicit în salariul pe care-l obțin în schimbul activității depuse. Specialiștii care activează în zona resurselor umane atrag atenția în acest context și asupra faptului că în țara nostră încă există o discrepanță majoră la nivelul salariului minim pe economie. În timp ce în România salariul minim pe economie a atins recent aproape 740 de euro, în Olanda acesta atinge 2060 de euro. Astfel se poate justifica, într-o oarecare măsură, faptul că deși românii petrec mai mult timp la locul de muncă ei muncesc mai puțin eficient. Desigur că la nivelul societății comerciale, indiferent de domeniul de activitate, mai intervin și o serie de factori mai mult su mai puțin subiectivi precum: coeziunea echipei, mediul în care liderii și/sau managerii reușesc să câștige încrederea și motivarea angajaților, bonusuri și/sau avantaje financiare și non-financiare, posibilitatea de a lucra atât de la locul de muncă cât și de acasă (remote) sau în regim hibrid (atât de acasă cât și de la locul de muncă), țintele și/sau targetele impuse a fi atinse, cursuri și/sau traininguri de pregătire profesionale achitate de companie, încurajarea muncii bazată pe sinergie și inovare etc. Prin urmare, pentru a rezista cât mai mult pe piață firmele românești trebuie să găsească soluții pentru atragerea și păstrarea pe termen cât mai lung de personal calificat și performant.

PNL SALAJ

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.