Potrivit noilor dispoziții ale Statutului Elevului, care a fost publicat în această săptămână în Monitorul Oficial, Consiliile județene ale elevilor și Consiliul Municipal al Elevilor București, precum și alte asociații reprezentative ale elevilor trebuie să elaboreze rapoarte anuale începând cu noul an școlar în care să prezinte modul în care unitățile de învățământ respectă noul Statut al Elevului. Este important ca școlile și inspectoratele școlare să se implice direct în comunicarea publică a acestor rapoarte, iar acolo unde se impune trebuie să se comunice public modul în care s-au remediat problemele semnalate. Raportul se va face la finalul anului școlar sau la începutul anului școlar următor, pentru acest demers urmând să fie folosite site-urile unităților de învățământ, ale inspectoratelor școlare, ale consiliilor de elevi și respectiv cele ale asociațiilor de elevi. Prin acest demers se are în vedere remedierea deficiențelor constatate în școli în cel mai scurt timp, evitarea persistării disfuncționalităților reclamate, precum și respectarea drepturilor și obligațiilor pe care le au elevii și cadrele didactice. Prin modificările aduse Statutului Elevului, Ministerul Educației are în vedere și îmbunătățirea aspectelor privind activitățile specifice din unitățile de învățământ.