Ilieș Bogdan - candidat independent Consiliul Local Zalău
SHOP/MAGAZIN

Ai cumpărat un produs online și nu era așa cum ți-ai dorit sau cum a fost prezentat de către vânzătorul de pe Amazon sau alte platforme de vânzare care au impins catre digitalizarea banilor? Ei bine, începând din 2024, acești giganți care au monopolizat vânzările și au contribuit la închiderea multor magazine fizice, lăsând orașe întregi cu spații goale, au decis să facă schimbări semnificative în politica de returnare a produselor.

Potrivit unui raport recent publicat de New York Post, 81% dintre retaileri au decis să impună o taxă pentru returul articolelor. În Regatul Unit, Zara a fost printre primii care au implementat o astfel de taxă acum aproximativ un an, percepută clienților care doresc să returneze articole online prin intermediul punctelor de colectare gestionate de terțe părți.

USR Salaj

Schimbările nu se opresc la frontierele Regatului Unit sau ale Statelor Unite. În Italia, retailerii precum Zara și Yoox au început să perceapă taxe pentru retururile online, încurajând astfel clienții să opteze pentru alternative asa-zis “sustenabile” (un cuvant la moda pentru activisti “climatici”), cum ar fi returnarea în magazin sau utilizarea serviciilor de ridicare la domiciliu cu o taxă asociată.

Principalele lanțuri de magazine, cum ar fi H&M, Abercrombie & Fitch și J. Crew, au introdus comisioane pentru retururi prin poștă, iar costurile pot ajunge până la 7 dolari pentru un singur articol. Măsurile au fost adoptate sub pretextul de a reduce impactul asupra mediului, deși pare a fi o grijă a lor,  intentia acestor multinaționale sau platforme de vanzare online este de a elimina costurile la transportul constant al pachetelor prin intermediul serviciilor poștale pe care le suportă, care și-au eliminat magazinele fizice din orașe, ducând la desertificarea centrelor urbane.

TransilvaniaTV.ro - Abonamente - Accesează multiple beneficii